תפריט ראשי

מדריך - חלק ד' - הצעדים לביצוע

לפני המעבר לחלק המעשי, כדאי להכיר (ולהיזהר) מפרדוקס "התבונה המשתקת". ככל שאדם פיקח ואינטלגנט יותר כך הוא מבין טוב יותר בענייני תזונה נכונה ותהליכי שמירה על משקל תקין אבל גם מכיר וזוכר טוב יותר את הקשיים והמכשולים שמפריעים להשיג אותם. וכך במקרים רבים הוא מוצא את עצמו עוסק לא מעט בהערכות היתכנות אינסופיות ובמציאת הסברים וטיעונים שונים מדוע המשימה מאוד מורכבת וקשה לביצוע. כלומר ידע רב והבנה אינטלקטואלית אינם בהכרח פועלים בכיוון חיובי. מה שכן עושה זאת הוא היכולת שלנו לנתב את החשיבה לכיוון הרצוי וכן היכולת לבצע מהלכים מעשיים בהתמדה. רק צעדים אופרטיביים בונים הרגלים ומאמנים את המוח פעם אחר פעם לפעול באופן הרצוי בכיוון ההצלחה. הפסיקו לחפש את הפיתרון, התחילו ליצור אותו.

 

לאחר שהגענו למספר תובנות בנושא נדגיש את הצעדים הפרקטיים לביצוע:

- חשבו במדויק את משקל היעד שלכם (פירוט ב "זיהוי והבנת הבעיה") והציבו אותו כמטרה ברורה.

- בנו ציפיות זמן ריאליות. אל תנסו להגדיר קצב גבוה מאשר שני קילוגרם בחודש.

- שדרו לעצמכם באופן אקטיבי וקבוע שההצלחה בדרך.

- נהלו יומן אכילה. השתמשו באפליקציית "שרינק" למעקב תזונה. היא תחזיק אתכם עם האצבע על הדופק ותשפר בהדרגה את המודעות שלכם לאופי האכילה.

- עקבו אחרי המשקל לפחות פעמיים בשבוע בשעה קבועה ביום. למרות התיאוריות ההפוכות בעניין הזה, מחקרים מראים חד משמעית שאלה שהצליחו בפועל עלו על המשקל כמעט כל בוקר.

- נהלו משברים. גם אם חרגתם, אל תקרסו. תמיד ניתן לתקן ולעלות שוב על המסלול.

 

תמצית העקרונות שבמדריך מובאים בעשרת הדיברות של שרינק

בהצלחה !!!

שרינק © 2017